Akademik Personel Başvuru Kılavuzu

ERASMUS AKADEMİK PERSONEL HAREKETLİLİĞİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?

 

  1. Hibelendirileceksiniz. (Hibe miktarları ile ilgili detaylı bilgiye Ulusal Ajans Erasmus El Kitabından ulaşabilirsiniz)
  2. Avrupa’da bir üniversitede deneyim kazanma şansına sahip olacaksınız.
  3. Farklı bir atmosfere girecek, farklı dil, din ve kültürden insanlarla bir araya geleceksiniz.
  4. CV’nizde yurtdışında bir üniversitede geçici süreliğine bulunduğunuzu yazabileceksiniz.
  5. Yaptığınız ikili anlaşmalar ve kurduğunuz network ile döndüğünüzde üniversitemize daha da faydalı olabileceksiniz.

 

ÖN BİLGİLENDİRME

 

Akademik personelimiz Teaching (Ders Verme) ve Training (Eğitim Alma) Hareketlilikleri olmak üzere 2 tür hareketlilik ile Erasmus programından yararlanabilirler. Ancak Üniversitemiz tüm Teaching kontenjanlarını aksi ilan edilmedikçe Training kontenjanlarına kaydırmıştır. Bunun ana nedenleri şu şekilde sıralanabilir;

  1. Teaching Hareketliliğinin aksine Training Hareketliliği ile anlaşmamızın olmadığı ülke ve üniversitelere de hareketlilik gerçekleşebilmektedir.
  2. Training Hareketliliği ile sadece Üniversitelere değil, STK'lara, Düşünce Kuruluşlarına, Akademik Konferanslara'da katılım gösterilebilmektedir.
  3. Anlaşmamızın olmadığı ülke ve/veya üniversitelerimize akademik personelimizi Training Hareketliliği ile gönderdiğimiz takdirde giden hocamız kendi bölümü veya fakültesi kapsamında yüz yüze ikili anlaşma yapma fırsatına sahip olmaktadır. Bu da ilgili bölüm ve fakültenin ikili anlaşma sayısının hızlı bir şekilde artmasını sağlayacaktır.
  4. Teaching ve Training Hareketlilikleri arasında temelde hiçbir farklılık yoktur. İki hareketlilikte de gittiğiniz kurumda misafir edileceksiniz ve aynı miktarda hibe alacaksınız.

 

HAREKETLİLİĞE KATILABİLMEK İÇİN GEREKLİ ÖN KOŞULLAR

 

  • Üniversitemiz aksi ilan edilmedikçe sadece Training Hareketliliği ile akademik personelimizi gönderecektir. Bu doğrultuda gidilecek üniversite ile ikili anlaşmamızın olmaması gerekmektedir. Ana hedef hocalarımızı Erasmus programından faydalandırırken ikili anlaşma sayımızı arttırmaktır.
  • Üniversitemiz bünyesinde en az yarı zamanlı öğretim elemanı olunması gerekmektedir.
  • Hareketliliğin hibeli olarak 5 eğitim günü ve 2 yolculuk günü olarak planlanması (Söz konusu 5 eğitim günü Pazartesi-Cuma arası olacak şekilde belirlenmelidir.
  • 1 haftası hibelendirilmek kaydıyla en çok 6 haftaya kadar, rektörlük oluru alındığı takdirde, hareketlilik uzatılabilir.
  • Akademik personelimizin kabul edilen Yabancı Dil Yeterlilik Sınavlarından birinden en az B2 seviyesinde puana sahip olması gerekmektedir. Yabancı Dil Sınavı hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
  • Engelli personel önceliklidir.
  • Gazi personel ile şehit ve gazi eş ve çocuğu personel önceliklidir.

 

BAŞVURU DEĞERLENDİRME VE SEÇİM SÜRECİ

 

Başvuran adayların aşağıdaki kriterlere göre aldıkları puanlar, Yabancı Dil Yeterlilik Sınavı puanlarına (100 lük sisteme dönüştürüldükten sonra) eklenerek genel puanları hesaplanır. Genel puanın bir üst limiti yoktur. Daha sonra adaylar kontenjanlar dâhilinde hareketlilikten yararlanmaya hak kazanırlar. Kontenjanlar bölümler bazında dağıtılır ve sonuçlar Uluslararası İlişkiler Ofisi sitesinde ayrıntılı ve şeffaf bir şekilde duyurulur.

 

Kriterler aşağıdaki gibidir;

 

ARTI PUANLAR

İkili Anlaşma Yapmak (Her bir anlaşma bir kez puan almak için kullanılabilir)

 

+15

İkili Anlaşmayı anlaşmamızın olmadığı bir ülke üniversitesi ile yapmak (Her bir anlaşma bir kez puan almak için kullanılabilir)

 

+20

İkili Anlaşmayı anlaşmamızın olmadığı bir bölümden yapmak (Her bir anlaşma bir kez puan almak için kullanılabilir)

 

+20

İkili anlaşmanın yapıldığı üniversitesinin güncel Avrupa üniversiteler listesinde ilk 300 içerisinde yer alması (Her bir anlaşma bir kez puan almak için kullanılabilir)

 

+50

Erasmus+ Kurum, Fakülte, Enstitü, MYO ya da Bölüm Koordinatörü olmak (Her başvuruda geçerlidir)

 

+10

Bir önceki ya da mevcut akademik yılda Erasmus+ kapsamında Üniversitemize gelen yabancı öğrenciler için İngilizce ders açmış ve ders vermiş olmak

+10

 

EKSİ PUANLAR

Bir önceki Erasmus döneminde programdan faydalanmış ise

-15

 

İki önceki Erasmus döneminde programdan faydalanmış ise

-10

 

Üç önceki Erasmus döneminde programdan faydalanmış ise

-5

 

Daha önce Erasmus+ Programından faydalanmaya hak kazandığı halde "meşru gerekçe göstermeksizin veya süresinde hakkından feragat etmeksizin" hareketliliğini iptal etmiş ise

-10

 

Hareketlilikten bir önceki başvurusu sonucunda yararlanmış ancak hareketlilik sonunda herhangi bir ikili anlaşma yapmamış ise

-20

 

Yapılan sıralamada eşitlik olması halinde;

  • Hareketliliği son iki akademik yılda daha az gerçekleşen bölüm personeline
  • Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi’ndeki hizmet süresi daha fazla olan personele öncelik verilir.

 

ADIM ADIM BAŞVURU SÜRECİ

 

1.Adım (Gidilmek istenen karşı kurum ile yazışma)

 

1.1.Öncelikle gitmek istediğiniz kurumu belirlemelisiniz. Gidelecek kurum Avrupa’da olmalı ve Erasmus Programına sahip olmalıdır. (ECHE belgesine sahip olmalıdır) Karşı kurumun Erasmus Birim Koordinatörü, Erasmus Kurum Koordinatörü ya da Erasmus Ofis Sorumlusuna ulaşmalısınız. İlgili kurumu “Erasmus Staff Training Hareketliliği” kapsamında ziyaret etmek istediğinizi belirtmeli ve uygun tarihleri konuşmalısınız.

1.2.Karşı Kurumun gelişinizi onaylamasının akabinde sizden Staff Mobility Agreement For Training belgesini isteyecektir. Bu belgeye ve nasıl doldurulacağı hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Bu belgeyi doldurduktan sonra Erasmus Kurum Koordinatörüne imzalatmalı ve kendiniz imzalamalısınız. Sonrasında belgeyi karşı kurum yetkilisine e-posta olarak göndermelisiniz. Karşı kurum size belgenin 3 imzalı halini ve kabul mektubunuzu gönderecektir.

 

2.Adım (ALKÜ-Uluslararası İlişkiler Ofisine Başvuru)

 

Başvuru için toplamda 4 belge gerekmektedir.

 

1.İmzalı Staff Mobility Agreement for Training Belgesi

2.Kabul Mektubu

3.Yabancı Dil Sınav Sonucunu Gösterir Belge

4.Başvuru Formu

 

Başvuru belgelerini eksiksiz olarak tamamladıktan sonra belgeleri tek bir e-posta içerisinde, Konu/Subject kısmına: Ünvanınız/Adınız Soyadınız/Erasmus Personel Hareketliliği Başvurusu yazarak erasmus@alanya.edu.tr adresine göndermelisiniz. Başvuru tarihleri ile ilgili bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

 

3. Adım (Başvurunuzun Değerlendirilmesi ve Sonuçların Açıklanması)

 

Bölüm bazlı dağıtılan kontenjanlara göre sıralamanız yapılacak ve sonuçlar sitemizden duyurulacaktır.

 

4. Adım (Rektörlük Oluru ve Pasaport/Hibe Sözleşmesi /Vize Süreci)

 

1.Erasmus Ofis Sorumlumuz gidiş tarihlerinize göre rektörlük oluru alacak ve tarafınıza iletecektir.

2.Euro Hesabı açılması.

 

Herhangi bir bankadan Euro hesabı açmalısınız. Hibeler Euro cinsinden ödenecektir.

 

3. Hibe Sözleşmesi düzenlenmesi.

 

Hibe sözleşmenizi indirdikten sonra sarı ile işaretlenmiş alanları doldurunuz ve Hibe Sözleşmenizi (Microsoft Word formatında,) Euro Hesabınızı gösterir belge ile birlikte erasmus@alanya.edu.tr adresine, Konu/Subject kısmına; Adınız Soyadınız /Erasmus Personel Hareketliliği Hibe Sözleşmesi ve Euro Hesap Belgesi yazarak gönderiniz. Erasmus Ofis Sorumlumuz gerekli yerleri dolduracak ve belgeyi 2 nüsha şeklinde hazırlayarak imzalayacaktır. Akabinde Uluslararası İlişkiler Ofisine gelerek hibe sözleşmelerini imzalayıp bir nüshasını almalısınız.

 

4.Pasaport ve Vize Süreci

 

Yeşil Pasaportu olanların herhangi bir işlem yapmasına gerek yoktur. Yeşil pasaportu olmayanlar ise ya vize başvurusunda bulunmaları ya da gri pasaport başvuru yapmaları gerekmektedir. Gri pasaport almak için İl Nüfus Müdürlüğüne başvurmalısınız. Gri pasaport başvuru formunu doldurmalı ve olur yazınızın bir örneğini teslim etmelisiniz. Gri pasaport alım süreci hakkında bilgiye internetten ulaşabilir ya da İl Nüfus Müdürlüğünü arayabilirsiniz.

 

5. Adım (Karşı Kurumda Yapılacaklar)

 

Karşı kurum yetkilisi ile programınızı oluşturmalı ve takip etmelisiniz. Bölümünüz ya da fakülteniz dâhilinde ikili anlaşma yapmak için görüşmelisiniz. İkili Anlaşma Taslağını imzalatıp ofisimizin erasmus@alanya.edu.tr adresine gönderdiğiniz takdirde Erasmus Ofis Sorumlumuz anlaşmayı imzalatıp tarafınıza gönderecektir. İmza süreci önce ALKÜ’nin imza atması ile de başlayabilir.

İkili Anlaşma öğrenci ve personel hareketlilikleri dâhilinde ikili anlaşma yapılabilmektedir. Ancak karşı kurumun isteği doğrultusunda sadece öğrenci ya da sadece personel hareketliliği yapılabileceği gibi kontenjanlar üzerinde de oynanabilir. Üniversitemizin ikili anlaşmalardaki önceliği öğrenci öğrenim hareketliliği kapsamında anlaşma yapılmasıdır.

 

iKİLİ ANLAŞMA YAPIM SÜRECİ İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİYE BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ.

 

6. Adım (Dönüş İşlemleri)

 

Hareketliliğinizi tamamladıktan sonra karşı kurum size bir katılım sertifikası verecektir. Katılım sertifikanızı erasmus@alanya.edu.tr adresin Konu/Subject kısmına Ünvanınız/Adınız Soyadınız/Erasmus Personel Hareketliliği Katılım Sertifikası yazarak göndermelisiniz. Alternatif olarak Confirmation of Arrival and Departure Formunu indirip karşı kurum yetkilisine imzalatıp mühürletebilirsiniz. Bu belgeyi de yukarıda yazdığı gibi ofisimize göndermeniz gerekmektedir.

Eski Site