Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği Kılavuzu

ERASMUS+ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ KILAVUZU

 

Değerli Öğrencilerimize,

 

 

Erasmus Programının size eğitiminiz, dil becerileriniz ya da ileride iş hayatınız dışında anlatılması zor birçok alanda değerli katkıları olacaktır. Bu konuda daha önce Erasmus yapmış arkadaşlarınıza danışabilirsiniz ya da programa katılıp kendiniz öğrenebilirsiniz. Erasmus başvuru süreci zorlayıcı olabilir ama size tavsiyemiz yılmadan süreci tamamlamanızdır, çünkü bir daha bu programdan yararlanma şansınız olmayabilir. Süreç boyunca ALKÜ Erasmus ailesi olarak yanınızda olacağımızı bilmenizi isteriz.

 

 

Uluslararası İlişkiler Ofisi

Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi  

 

1-ERASMUS PROGRAMI NEDİR?

Erasmus programı, Avrupa’daki yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile çok yönlü işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır. Yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile ortak projeler üretip hayata geçirmeleri, kısa süreli öğrenci ve akademik personel değişimi yapabilmeleri için hibe niteliğinde karşılıksız mali destek sağlamaktadır. İsmini, değişik Avrupa ülkelerinde hem öğrenci, hem de akademisyen olarak bulunmuş olmasından dolayı Rönesans Hümanizminin önemli temsilcilerinden biri olan Hollandalı bilim adamı Erasmus'tan (1469–1536) almıştır. Üniversitemiz Erasmus Programı kapsamında KA103 projeleri yürütmektedir. KA103 projesi öğrenci ve personel değişimine olanak sağlamaktadır.

2-ERASMUS PROGRAMINA BAŞVURU ŞARTLARI NELERDİR?

  • Genel not ortalamanızın ön lisans/lisans için minimum 2.20, yüksek lisans/doktora için minimum 2.50 olmalıdır. 
  • Üniversitemizin düzenlediği Yabancı Dil Yeterlilik Sınavından (YDYS) en az B1 seviyesinde puana sahip olmanız gerekmektedir. Bazı anlaşmalı üniversiteler, minimum B2 seviyesi istemektedir. YDYS dışında üniversitemiz YDS, YÖKDİL, TOEFL ve PEARSON PT sınavlarını da kabul etmektedir. Bu sınavlardan ÖSYM eş değerlik tablosuna göre B1 seviyesinde puanınızın olması durumunda başvurabilirsiniz.
  • Alttan dersinizin olması veya disiplin cezası almış olmanız başvurmanıza engel değildir.

3-NASIL BAŞVURURUM?

  • Üniversitemiz Erasmus Programı için Yabancı Dil Yeterlilik Sınavını her yıl Şubat ayının 3. ya da 4. haftası Cumartesi ya da Pazar günleri düzenlemektedir. Sınav sonrasında sonuç belgelerinizi Uluslararası İlişkiler Ofisinden alabilirsiniz. Sınav sonuçları 3 yıl geçerlilik süresine sahiptir. Bu yüzden sonuçlarınızı kaybetmemeye özen göstermelisiniz. YDYS hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
  • Üniversitemiz Erasmus Programına başvuruları online olarak almaktadır. Her yıl Mart ayının ilk haftası başvuru haftası olarak belirlenmiştir. Öğrencilerimiz başvurularının olumlu olması halinde seçimlerine göre takip eden yılın güz ya da bahar dönemlerinde hareketlilikten faydalanırlar.
  • Başvuru için gerekli belgeler;

1-Fotoğraf

Telefonunuzdan yakından, düzgün ve net çekilmiş bir fotoğraf olmalıdır. Kesinlikle uzaktan, bulanık, saçınızın yüzünüzü kapattığı bir fotoğraf yüklemeyiniz. 

2-Transkript

Transkript pdf formatında sisteme yüklenmeli, not ortalaması beyanı ile uyuşmalıdır.

3-Öğrenci Belgesi

4-İngilizce Sınav Sonucu Belgesi

Belge tarayıcıda taratılıp pdf formatında ya da net bir biçimde fotoğrafı çekilip daha sonra pdf formatına dönüştürülüp sisteme yüklenmelidir.

 

Önemli Notlar: Sisteme yüklediğiniz belgeler okunaklı olmalıdır. Fotoğraf çekerek oluşturduğunuz belgeleri lütfen bilgisayar ortamında düzenleyiniz. Başvuru belgelerini doğru bir şekilde yüklemeyen öğrencilerimiz başvuru süresi içerisinde uyarı maili alacaklardır. Hatalı başvurulardan ya da bildiri gelmemesinden Uluslararası İlişkiler Ofisi sorumlu tutulamaz. Başvurular bitene kadar sisteme girip hatalarınızı düzeltebilirsiniz. Başvuru tarihi sonrasında hatalı başvurular varsa reddedilecektir. Bu yüzden başvurunuzu son güne bırakmamaya özen göstermelisiniz.

 

 

4- HANGİ ÜNİVERSİTEYE/ÜLKEYE GİTMELİYİM?

Seçiminizi kolaylaştıracağını düşündüğümüz bir tavsiye yazısı hazırladık. Buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

 

5- KAZANAN ÖĞRENCİLERİN SEÇİMİ

Başvuru duyurusunda ilan edilen kontenjanlara göre seçim yapılır. Başvuran adaylar ortalamalarının %50 ve Yabancı Dil Sınav Sonuçlarının %50 si toplanarak sıralanır. Kontenjanlar bölüm bazında dağıtılmaktadır. Kazanan öğrenciler Uluslararası İlişkiler Ofisi sitesinden duyurulur.

 

6- SEÇİLEN ÖĞRENCILERIN YAPACAKLARI

 

6-1- GİDİŞ İŞLEMLERİ

 

1.Aşama (Nomine: Karşı Kuruma Kazandığınızın Bildirilmesi)

 

Seçilen öğrenciler gidecekleri kurumlara Erasmus+ Ofis Sorumlusu tarafından nomine edilir.  Nomine e-mailine birim koordinatörünüz ve siz de CC leneceksiniz. Sürecinizi bu şekilde takip edebilirsiniz.

 

 

2.Aşama (Gerekli Belgelerin Toparlanıp Karşı Kuruma Gönderilmesi)

 

2-1- Seçilen öğrenciler, gidecekleri kurumların başvuru için istedikleri belgeleri karşı kurumların sitesinden indirerek doldurmalıdırlar. Karşı kurumun sitesinde bu belgeler bulunamıyorsa karşı kuruma mail atılarak başvuru için gerekli belgeler hakkında bilgi istenmelidir. Bu belgeler genellikle (kurumdan kuruma değişebilir); 

 

1-Application Form (Başvuru Formu) 

 

2-Accomodation (Housing) Form (Konaklama Formu)

 

3-Pasaport Fotokopiniz ya da Kimlik Kartı Fotokopiniz 

 

4-Transcript of Records (İngilizce Transkript) (ALKÜ birim öğrenci işlerinden temin edebilirsiniz) 

 

5-Certificate of English Proficiency (İngilizce Yeterlik Belgesi) (Kendi üniversitenizin Erasmus Ofisinden temin edebilirsiniz)

 

6-Learning Agreement (Öğrenim Sözleşmesi) (Erasmus Birim Koordinatörlerinizin yardımıyla, gideceğiniz kurumun internet sitesinde mevcut ders kataloğundan seçilen derslerle, kendi üniversitenizde almanız gereken derslerin eşleştirildiği bir formdur. Birim koordinatörünüzün uygun görmesi halinde ALKÜ de üst sınıflarda alacağınız dersleri de eşleştirebilirsiniz. Eşleştirdiğiniz derslerin AKTS leri eşit ya da karşı kurumdaki dersin AKTS si fazla olmalıdır. Dersler bir dönem içinde toplam 30 AKTS (-5 +5) bir yıl için 60 AKTS olacak şekilde seçilmelidir. Üniversitemiz bir dönemde en az 22 AKTS en çok 45 AKTS kabul etmektedir ancak ideali 30 AKTS dir.

 

           BİRİM KOORDİNATÖRLERİ LİSTESİNE BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ.

 

Yukarıdaki belgeler gideceğiniz kurumun internet sitesinden (yoksa mail yolu ile karşı kurumdan talep edebilirsiniz) indirip doldurulduktan sonra taratılıp “Letter of Acceptance” (Kabul Mektubu) almak üzere karşı kuruma gönderilmelidir. Bu belgeleri gönderirken şu e–posta şablonunu kendinize uyarlayıp kullanabilirsiniz;

 

Konu: Adınız, Soyadınız /Erasmus Exchange Student/Fall ya da Spring Term/Alanya/TURKEY

 

Gönderilen: Karşı kurum e-posta adresi, birim koordinatörünüzün e-posta adresi ve erasmus@alanya.edu.tr (Mutlaka! Süreci takip edip gerektiğinde yardım edebilmemiz için)

 

To whom it may concern;

 

I have been nominated to Your institution as an Erasmus Exchange Student. Attached please find my application documents.

 

I am looking forward to hearing from you about the Letter of Acceptance and signed version of Learning Agreement. I am expecting that you would add erasmus@alanya.edu.tr to the CC of your response in order to inform my International Relations Office.

 

Kind regards!

 

Adınız Soyadınız

Bölümüz

 

Alanya Alaaddin Keykubat University

 

 

Karşı kurum Learning Agreement’ın ilgili yerini imzalayacak ve kabul mektubunu gönderecektir. Eğer karşı kurum belgeleri erasmus@alanya.edu.tr adresine de göndermemişse lütfen siz gönderiniz.

 

2-2- Belgeleriniz karşı kurumdan geldikten sonra Ders Tanıma Formunu indirin. Learning Agreement belgenizin içeriğine göre Ders Tanıma Formunuzu doldurun ve Birim Koordinatörünüze iletin. Birim Koordinatörünüz Ders Tanıma Formu ile Fakülte Yönetim Kurulu Kararı alacaktır. Birim koordinatörünüz yönetim kurulu kararını size ve erasmus@alanya.edu.tr adresi üzerinden ofisimize gönderecektir. Böylece döndükten sonra karşı kurumdan almış olduğunuz dersler ALKÜ Öğrenci İşleri Sistemine sorunsuz girilebilecektir.

 

3.Aşama (Hibe Sözleşmesi ve Vize Süreci)

 

3-1- IBAN’ı gösteren hesap Cüzdanı (Euro hesabı olmalıdır. Bankadan, mobil bankacılıktan ya da internet bankaclığından açtırabilirsiniz. Ancak mutlaka İsminizin ve Euro IBAN numaranızın içerisinde olduğu bir hesap cüzdanı fotokopisi, internet bankacılığı çıktısı ya da mobil bankacılık çıktısı edinin.)

 

Açtırdığınız Euro hesabınızın banka kartını talep etmeyi unutmayınız. Hibelerin geç yatma durumunda, hibeleri alamadan yurtdışına gitmeniz gerekebilir bu durumda banka kartınız ile yurtdışından visa ya da mastercard larınız ile para çekebilirsiniz. Bir diğer yöntem de ailenizden biri ya da güvendiğiniz bir arkadaşınızla ortak Euro hesabı açtırmanızdır. Bu durumda hibeler yurtdışına gitmeden önce hesabınıza yatmazsa, ortak olarak tanımladığınız kişi parayı çekebilir ve size gönderebilir. 

 

3-2- Seyahat Sağlık Sigortası (Kabul mektubunuzdaki tarihlere göre düzenlenmeli, Poliçenizde “Erasmus+ Yurtdışı Eğitim” ya da benzer bir ibare bulunmalı ve İngilizce bir örneği talep edilmelidir.) En uygun sigorta şirketini bulmanızı tavsiye ederiz. Fiyatlar değişebilmektedir. Daha önce Erasmus programından yararlanmış arkadaşlarınıza danışabilirsiniz.

 

3-3- Hibe Sözleşmesi düzenlenmesi: Hibe Sözleşmenizi buradan indiriniz. Hibe Sözleşmesi ne kadar hibe alacağınızı gösteren belgedir. Toplam hibenizin %80 lik kısmını peşin %20 lik kısmını döndüğünüzde alırsınız. Ülkelere göre hibe miktarlarını öğrenmek için ilgili yılın Erasmus El Kitabını inceleyebilirsiniz. Hibe sözleşmelerinizi indirdikten sonra sizin doldurmanız gereken yerleri doldurup tarafımıza yine word dosyası formatında göndermelisiniz. Daha sonra hibe sözleşmelerinin gerekli yerleri tarafımızca doldurulacak ve imzalanacaktır. Daha sonra tarafınıza belgelerinizin hazır olduğu maili gönderilecektir. Akabinde ofisimize gelerek belgenizi imzalayıp alabilirsiniz. Hibe sözleşmesi 2 nüsha şeklinde hazırlanır. Biri öğrencide diğeri ofisimizde kalır. Hibe sözleşmesi vize başvurunuzda gerekli belgelerden biridir.

 

Hibe sözleşmenizi (word dosyası), Euro Hesap Cüzdanınızı (taratılmış pdf hali), Seyahat Sağlık Sigortanızı (taratılmış pdf hali), toplamda 3 belge olacak şekilde erasmus@alanya.edu.tr adresine Konu/Subject kısmınıa: "Adınız Soyadınız / Hibe Sözleşmesi ve Gerekli Belgeler" yazarak gönderiniz. Belgeleri kesinlikle elden getirmeyiniz.

 

 

3-4- Vize talep yazısı: Vize almanızı kolaylaştıracak ek bir yazıdır. Hibe sözleşmenizi alırken ofisimizden temin edebilirsiniz. 

 

3-5- Confirmation of Arrival and Departure: Confirmation of Arrival and Departure belgenizi buradan indiriniz. Bu belgeyi karşı kuruma teslim etmeniz gerekmektedir. Karşı kuruma gittiğiniz ve ayrıldığınız günleri gösteren bir belgedir. Gittiğiniz zaman karşı kurum bu belgeyi imzalayıp size teslim edecektir. Daha sonra karşı kurumdan ayrılırken belgenin ikinci kısmını imzalatacaksınız. ALKÜ’ye döndüğünüzde muhakkak yanınızda olması gereken belgelerden biridir. Karşı kurum size Katılım sertifikanızı döndükten sonra mail atacaklarını söyleyebilir. Bu durumda geriye kalan %20 hibe ödemelerinizi Confirmation of Arrival and Departure belgenizle alabilirsiniz.

 

3-6- Öğrenci Vizesi Alım Süreci: Vize için gerekli belgeleri ve süreci gideceğiniz ülkenin Türkiye Konsolosluğu sitesine ulaşarak öğreniniz. Vize süreçleri ülkeden ülkeye değişiklik göstermektedir. Bazı ülkeler aracı şirketlerle çalışırken bazıları yüz yüze başvuru almaktadır. Daha önce söz konusu ülkeye gitmiş bir arkadaşınızdan bu konuda yardım alabilirsiniz. Vize başvurunuzdan önce hibeleriniz hesaplarınıza yatırılacaktır ancak herhangi bir aksilik durumda hazırlıklı olmalısınız.

 

3-6- OLS dil sınavı: Karşı kuruma gittiğinizde e-mail adresinize online bir dil sınavı tanımlanacaktır. Sınavın herhangi bir yaptırıcılığı yoktur. Döndükten sonra aynı sınava bir daha internet üzerinden gireceksiniz. Amaç dil seviyenizin gelişimini ölçmektir. İlk sınavdan uygun puanı alamazsanı otomatik online dil kursu hesabınıza tanımlacaktır.

 

6-2- HAREKETLİLİK BOYUNCA

Karşı kuruma ulaştıktan sonra ilk bir ay içerisinde seçtiğiniz derslerde değişiklik yapmak isteyebilirsiniz. Bunun için Learning Agreement belgenizin During Mobility kısmında ekle çıkar yapabilirsiniz. Ekleyip çıkardığınız derslere göre yeni bir Ders Tanıma Formu doldurup, Learning Agreement During Mobility belgenizi ve Ders Tanıma Formunuzu birim koordinatörünüze gönderiniz. Birim koordinatörünüz uygun görürse belgeleri imzalayacak, Yönetim Kurulu Kararı alacak ve belgeleri tarafınıza ve erasmus@alanya.edu.tr adresi üzerinden ofisimize gönderecektir.

 

6-3- DÖNDÜKTEN SONRA YAPILACAKLAR

ALKÜ’ye döndüğünüzde yanınızda olması gereken bazı belgeler vardır. Bu belgeler ALKÜ’ye kayıt işlemleriniz ve hibenizin %20 lik son taksitini alabilmeniz için gereklidir. Bu belgeler; 

1- Confirmation of Arrival and Departure (Karşı Kurum İmzalı ve Mühürlü)

Bu belgeyi Uluslararası İlişkiler Ofisine elden teslim etmelisiniz.

2- Transkript (Karşı kurumda aldığınız dersleri gösteren onaylı belge, orijinal ve imzalı olmalıdır.)

Transkriptiniz ile birlikte birim koordinatörünüze ulaşmalısınız. Birim koordinatörü sizi öğrenci işlerine derslerinizin işlenmesi ve kaydınızın yapılması için yönlendirecektir.

3- Katılım Sertifikası (Karşı Kurum sonra göndereceğini söyleyebilir. Confirmation of Arrival and Departure belgeniz bu durumda ALKÜ deki işlemleriniz için yeterli olacaktır.)

4-Online rapor formu / Mobility Tool Anketi

Tüm belgelerinizi teslim ettikten sonra bilgileriniz ofisimiz tarafından Mobiity Tool+ veri tabanına işlenecektir. Dönüş işlemleriniz sırasında mailinize elektronik bir rapor formu gelecektir. Bu rapor formu tarafınızdan doldurulmadan nihai ödemeler gerçekleştirilmeyecektir. 

5- Çevirimiçi dil sınavı (OLS) : Faaliyetlerini tamamlayan öğrencilerin OLS sistemi üzerinden dil sınavlarına girmeleri gerekmektedir. Bunun için otomatik bir mail alacaksınız. Sınav ile ilgili herhangi bir belgenin ofise getirilmesine gerek yoktur. Sınavdaki başarınız herhangi bir konuda belirleyici değildir.  Sınav tamamlanmadan ikinci ödemeler gerçekleştirilmeyecektir.

 

SON OLARAK

Erasmus Programından dönen öğrenciler genellikle “post-erasmus sendromu” yaşamaktadırlar. Detaylı bilgiye internetten ulaşabilirsiniz. Bu durumu atlatmanız için üniversitemizin Erasmus Kulübüne üye olabilir, üniversitemize Avrupa’dan gelen Erasmus öğrencilerine yardım edebilirsiniz. Ya da zaman kaybetmeden Erasmus Staj Programından yararlanabilirsiniz.

 

 

 

Eski Site