İkili Anlaşma Nasıl Yapılır?

ERASMUS İKİLİ ANLAŞMASI NEDİR?

 

Erasmus İkili Anlaşması, iki yükseköğrenim kurumunun öğretim elemanı, öğrenci ve personel değişimlerini gerçekleştirmek için fakülteler ve bölümler bazında yaptığı anlaşmadır.

 

Erasmus İkili Anlaşması yapabilmenin temelde iki yolu vardır; yüz yüze anlaşma, e-posta yolu ile anlaşma.

 

Yüz yüze Erasmus İkili Anlaşması Yapmak

 

Üniversitemiz özellikle akademik personelimizin ikili anlaşmalar yapabilmeleri için Erasmus Personel Hareketliliği kontenjanlarını Training hareketliliğine kaydırmıştır. Kontenjanların arttırılması için çalışmalarımız sürmektedir. Ulusal Ajansın Uluslararası İlişkiler Ofisinin kullanımına bıraktığı harici kurumsal destek hibesinin %80’e yakın kısmı da personel hareketliliğine kaydırılmıştır. Ofisimizin arzusu akademik ve idari personelimizi Erasmus Programından faydalandırırken ikili anlaşma sayımızı da arttırmaktır. İkili anlaşma sayımız ne kadar çok olursa o kadar çok öğrenci ve personel hareketlilikten faydalanabilecek ve izleyen yılda kontenjanlarımız bir o kadar artacaktır.

 

Bu yüzden, Erasmus Personel Hareketliliğine başvuracak akademik ve idari personelimiz anlaşmamızın olmadığı, bünyesinde Erasmus Programı yürüten (ECHE sahibi) Avrupa ülkeleri üniversitelerine gitmek üzere programa başvuracaklardır.

 

Gidelen üniversitede anlaşma yapmak istediğiniz bölümün Erasmus Koordinatörü ile görüşmelisiniz ve Erasmus İkili Anlaşma Taslağı üzerinde mutabık kalmalısınız. Bulunduğunuz üniversitenin yetkili kişisi gerekli imzayı attıktan sonra tek tarafı imzalı belgeyi erasmus@alanya.edu.tr adresine taratıp bize iletmelisiniz. Bu işlemi söz konusu üniversite uluslararası ilişkiler ofisi de yapabilir. İki imza da tamamlandıktan sonra anlaşma yapılmış olur.

 

Erasmus İkili Anlaşma Taslağı (Gerekli açıklamalar belgenin içerisinde mevcuttur)

 

E-mail yoluyla Erasmus İkili Anlaşması Yapmak

 

 

1-Öncelikle karşı kurumdan bir kontakt bulmalısınız. Anlaşma yapacağınız bölümün bölüm koordinatörü en uygun kontakttır. Bunun dışında karşı kurumun Erasmus+ Kurum Koordinatörü ya da Ofis Sorumlusuyla da iletişime geçilebilir.

 

2-İkili anlaşma metni üzerinde karşılıklı mutabakata vardıktan sonra belgeyi karşı taraf ya da biz imzalayabiliriz. Sıranın bir önemi yoktur. Belgenin bizim tarafımızdan imzalanması için ilgili belgeyi erasmus@alanya.edu.tr adresine, Erasmus+ Ofis Sorumlusuna göndermelisiniz. Ofis sorumlusu imzayı tamamlayacak ve belgeyi tarafınıza gönderecektir.

 

3- Son olarak iki imzalı belge arşivlenmek ve duyurulmak üzere muhakkak erasmus@alanya.edu.tr adresine gönderilmelidir.  

 

İkili anlaşma taslağını gönderirken aşağıdaki e-mail şablonunu kullanabilirsiniz.

 

Konu/Subject: Erasmus+ Bilateral Agreement Proposal/ALKU/Alanya/Turkey

 

Dear Colleague,  

It is a pleasure of me to write to you on behalf of Alanya Alaaddin Keykubat University (ALKU), Turkey. We are seeking Erasmus partners for academic cooperation as ALKU. After our examination of your website, we found out that Üniversitesinin adı has suitable academic departments which we wish to initiate an Erasmus based cooperation.

We are open to a wider cooperation includes other suitable departments as well. 

 

Attached you may find our bilateral agreement proposal and brochures about our university and our lovely city, Alanya.

 

You may find our course catalog and extra information on our website.

Our website: https://uio.alanya.edu.tr/index-EN

 

Some videos of our university and Alanya:

1-      https://www.youtube.com/watch?v=dTgoJQVNuGo

2-      https://www.youtube.com/watch?v=CNb_TFHfC_k

 

We welcome any help, advice and suggestions.  

 

Best Regards,

 

Erasmus Departmental Coordinator

Ünvanınız Adınız Soyadınız

Alanya Alaaddin Keykubat University

Alanya, Antalya, TURKEY

 

 

E-mailin eklerine eklenecek belgeler

 

Erasmus İkili Anlaşma Taslağı

 

ALKÜ Broşürü

 

Alanya Tanıtım Broşürü

 

 

İkili Anlaşma Yapılırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

 

İkili Anlaşma yapılırken anlaşmanın açık ve net olması, şartlarının anlaşma sürecinde detaylandırılmış olması uygulama sırasında gündeme gelebilecek olan sorunları baştan ortadan kaldıracağından önemlidir. Bu nedenle anlaşma yapılırken aşağıda listelenmiş olan maddelere önem verilmesi gerekmektedir.

  • İkili Anlaşma yapan Birim Koordinatörü anlaşmada hem üniversitemizin hem de ortak üniversitenin eğitim dilini mutlaka belirtmelidir.
  • Anlaşma sırasında ortak üniversitenin Akademik takviminin incelenmesi Birim Koordinatörünün konu ile ilgili bilgi sahibi olması açısından önemlidir.
  • Değişim düzeyi (önlisans, lisans, yüksek lisans, doktora) anlaşma üzerinde mutlaka belirtilmelidir.
  • Karşı kurumun ders içerikleri mutlaka anlaşma YAPILMADAN ÖNCE incelenmeli, olası denklik sorunu yaşanma ihtimali ortadan kaldırılmış olarak anlaşma kesinleştirilmelidir. Anlaşma bir kez sonuçlandırıldıktan sonra karşı kurumda öğrencinin alacağı tüm derslerin toplam AKTS kredisi değerinde üniversitemizde denklik verileceği anlaşmayı yapan Birimimiz tarafından kabul edilmiş sayılır.
  • Öğrenciler her yıl başvuru tarihlerinden önce mevcut İkili Anlaşmalar hakkında Birim Koordinatörlerince bilgilendirilmelidir (eğitim dili, geçerli olduğu yarıyıl/yarıyıllar, ortak üniversitenin akademik takvimi vb.).
  • Diğer öğretim elemanları İkili Anlaşma yaparken Birim koordinatörüne ve bölüm başkanına bilgi vermelidir. Anlaşmanın kesinleşme ve imzalanma aşamasında Birim koordinatöründen destek almalıdırlar.

 

 

 

 

 

Eski Site